جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

گروه بورس: شرکت توسعه معادن روی قصد دارد 25 درصد سهام خود را در شرکت ملی سرب و روی بفروشد.

براساس این گزارش، شرکت توسعه معادن روی اعلام کرد در نظر دارد تعداد 23 میلیون سهم خود را در شرکت ملی سرب و روی ایران معادل 25 درصد از سهام این شرکت را روز چهارشنبه 16 اسفند ماه در بورس به فروش برساند.

قیمتی که برای هر سهم این شرکت برای فروش در نظر گرفته شده 6 هزار و 90 ریال است و توسط شرکت کارگزاری امین به صورت یکجا و نقد عرضه خواهد شد. براین اساس بالاترین قیمت پیشنهادی در بورس به عنوان بهای نقدی معامله مبنای معامله قرار خواهد گرفت.

سایپا و سهام جایزه

هیأت مدیره سایپا با انتشار اطلاعیه‌ای از عزم خود برای انجام افزایش سرمایه در روزهای آینده خبر داد. براین اساس، مدیران سایپا از سازمان بورس خواسته‌‌اند نماد معاملاتی این شرکت را در آستانه این افزایش سرمایه متوقف کند.

سهامداران سایپا با انجام این افزایش سرمایه که از محل سود انباشته تأمین می‌شود، سهام جایزه دریافت خواهند کرد. نشست هیأت مدیره سایپا برای انجام این افزایش سرمایه در روز دوشنبه 14 اسفند برگزار می‌شود و پس از آن سرمایه سایپا از 5 هزار و 250 میلیارد ریال به 7 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب بار دیگر سایپا به رتبه اول بورس به لحاظ بیشترین میزان سرمایه ثبت شده صعود خواهد کرد.

سقوط شاخص

شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته 67 واحد کاهش یافت.

براساس این گزارش در حالی که شاخص کل بورس تهران در هفته اول اسفند ماه خود را به مرز 10 هزار واحد نزدیک کرده بود اما بار دیگر با 67 واحد افت از این مرز فاصله گرفت.

عمده‌ترین دلیل افت شاخص در این هفته بازگشایی نماد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر پس از ماهها انتظار بود که نزدیک به 80 واحد شاخص را پایین کشید. در این هفته همچنین حجم معاملات انجام شده نسبت به هفته گذشته 22 درصد کاهش یافت.

برپایه این گزارش در این هفته تعداد 410 میلیون سهم و حق تقدم در تالارهای بورس مبادله شد که این رقم در هفته پیش از آن 525 میلیون سهام برآورد شده بود.

اما در این هفته تعداد خریداران سهام با 110 درصد افزایش به 16 هزار و 602 نفر رسید. همچنین ارزش کل معاملات نیز این هفته 7 درصد رشد کرد.

کد خبر 16943

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز